NÄTVERK & SAMVERKAN

Tvätt och textilservice är en spännande framtidsbransch och vi ser stora möjligheter att utvecklas tillsammans med tvätterinäringens aktörer i olika typer av nätverk och utbyten. Sveriges Tvätteriförbund samverkar både nationellt och internationellt med olika näringslivsorganisationer, myndigheter, fackliga organisationer, kompetenscentra och har idag samarbeten inom svenskt näringsliv såsom Svenskt Näringsliv, Företagarna, IKEM, Smittskyddsinstitutet, Svensk Förening för Vårdhygien, Akademiska Sjukhuset, Astma och Allergiförbundet, Skatteverket mfl.

MÖTEN & RESOR

Medlemmarna i Tvätteriförbundet träffas flera gånger under året vid allmänna möten, då man tar upp aktuella och gemensamma branschfrågor. Tvätteriförbundet ordnar även resor till internationella mässor och utställningar.

Läs mer om Texcare mässan i Frankfurt 2016 och träffa medlemmarna som var på plats i vårt mässreportage HÄR

AUKTORISATIONSPARTNER

Gällande vår auktorisationskontroll samarbetar vi med ÅF Infrastructure

INTERNATIONELLT SAMARBETE

Det finns sedan länge ett stark samarbete mellan branschorganisationerna i Norden. Tvätteriförbundet samverkar också med den internationella organisationen CINET, är medlem i den europeiska branschorganisationen för industriella textilserviceföretag ETSA – The European Textile Services Association. ETSA verkar på europeisk nivå, och följer lagändringar och EU- direktiv som kan komma att påverka branschen.

Verksamhetsberättelse 2016

Verksamhetsberättelse 2015