NÄTVERK & SAMVERKAN

Tvätt och textilservice är en spännande framtidsbransch och vi ser stora möjligheter att utvecklas tillsammans med tvätterinäringens aktörer i olika typer av nätverk och utbyten. Sveriges Tvätteriförbund samverkar både nationellt och internationellt med olika näringslivsorganisationer, myndigheter, fackliga organisationer, kompetenscentra och har idag samarbeten inom svenskt näringsliv såsom Svenskt Näringsliv, Företagarna, IKEM, Smittskyddsinstitutet, Svensk Förening för Vårdhygien, Akademiska Sjukhuset, Astma och Allergiförbundet, Skatteverket mfl.

MÖTEN & RESOR

Medlemmarna i Tvätteriförbundet träffas flera gånger under året vid allmänna möten, då man tar upp aktuella och gemensamma branschfrågor. Tvätteriförbundet ordnar även resor till internationella mässor och utställningar.

Läs mer om Texcare mässan i Frankfurt 2016 och träffa medlemmarna som var på plats i vårt mässreportage HÄR

HÖSTMÖTE 2017

Mässtidning Falkenberg Strandbad

Save the date sve

Save the date eng

Save the date tysk

ÅRSMÖTE 2018

Save the date 2018 sve

Save the date 2018 eng

Save the date 2018 tysk

Hagalunds Tvätterimuseum.Tvätteriförbundet.

Auktorisationen2018

AUKTORISATIONSPARTNER

Gällande vår auktorisationskontroll samarbetar vi med ÅF Infrastructure

HÅLLBARHETSPARTNER

Vi samarbetar med Christeyns kring vårt hållbarhetspris

INTERNATIONELLT SAMARBETE

Det finns sedan länge ett stark samarbete mellan branschorganisationerna i Norden. Tvätteriförbundet samverkar också med den internationella organisationen CINET, är medlem i den europeiska branschorganisationen för industriella textilserviceföretag ETSA – The European Textile Services Association. ETSA verkar på europeisk nivå, och följer lagändringar och EU- direktiv som kan komma att påverka branschen.

Verksamhetsberattelse 2017

Verksamhetsberättelse 2016